16 Aralık 2010 Perşembe

PEYNİRLİ AÇMA

son zamanlarda pc nin başına geçmek zorlaştı..... nedenini bilmiyorumm ama büyük bir koşturmaca...
tarifler birikmiş resimler birikmiş ama ben gayesizim ( ya da  koşturmaca içinde daha fazla zorlamak istemiyorum kendimi....
bugünkü tarif komşuma ait poaçadan daha basitmiş gibi anlatsada yapımı aşamalı
ama tadına değer evdeyseniz iki saatiniz varsa okuldan gelecek çocuklara güzel bir süpriz olabilir....
ya da erken kalktıysanız kahvaltıya sıcak sıcak yetişebilir tarif benden denemesi yorum yapması sizden..
malzemeler
2 yumurta(sarılar üzerine aklar hamura)
2 su bardağı süt(ılık)
küçük paket  yaş maya
1 paket margarin
2 tatlı kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
yapılışı
margarin hariç bütün malzemeleri yoğur hamuru 4 eşit parçaya böl
oda sıcaklığındaki margarini 8 eşit parçaya böl
hamurları sırayla açıp(büyük servis tabağı kadar)margarinin bir parçasıyla her tarafını yağlayın


buruşturup beze yapın buzluğa koyun bu işlemi sırasıyla 4 hamurada yapın
hamurları yagladıktan sonra sırasıyla buzluğa koyun 4 hamur bitince ilk yaptığınız hamuru buzluktan alıp
tekrar açıp yağlayın aynı işlemi 2.kez hamurlara uygulayın (zor gibi görünsede bu işlem 10 dakika sürüyor)
hamurları buzluğa koyduğun sırayla alıp servis tabağı büyüklüğünde açıp 8 eşit parçaya bölün

 kesilen parçalara peynir ilave edip sigara böreği gibi sarın üzerine yumurta ve çörekotu sürün
100 derece ısıtılmış fırında yarım saat mayalandırın daha sonra 150*a60 dereceli fırında yaklaşık45 dak pişiri

yazması yapmasından çok daha zor geldi emin olun yapımı okumasından bile basit))
afiyet bal şeker olsun

dipnot-bugün ameliyatımın yıldönümü yani 1 yaşındayım ))

5 yorum:

  1. Super gorunuyor, varya normalde hep yemekleri tarifsiz yapamam, ve sadece senin tariflerini guvenerek uyguluyorum, cok guveniyorum galiba sana, bu tarif inanci cok nefasetli gorunuyor, en yakin zamanda denemek umidi ile....ellerine saglik bedenine kuvvet, guzel lezziizler gormek niyeti ile. can emine.

    YanıtlaSil
  2. mmmm sicak sicak nnefis gorunuyo eminim lezzetide oyledir...hemen denemem lazim...ellerine saglik...
    rabbim baldan tatli gunler yasatsin hep...sihhat selamnetle..aeo

    YanıtlaSil
  3. selam sevgili Balanne
    poğaçalar harika olmuş eline sağlık bende yapıyorum bunlardan çok da lezzetli oluyor özellikle de tazeyken hııımmmm şimdi kalkıp yapıveresim geldi:))
    Daha nice sağlıklı yıldönümleri dilerim
    sevgiler
    Aynur

    YanıtlaSil
  4. ben yaptım..telefonda ablamın desteği ile tabi ki :))) keşke elim daha çabuk olsaydı..şekil vermekde zorlandım.evde oklava bile olmadığından komşumdan istedim ve 6 yıllık evliliğimde ilk oklavalı kullanışım (ömrü hayatımda daha doğrusu) :)) misafrlerim bayıldı eşim de öyle:)) en kısa zamanda tekrar yapacağım.resmini çektim ama eklemeyi bilmiyom ki :((
    gurbetanne ayşe

    YanıtlaSil
  5. ne kadar guzel yorumlamısın sevgili komsum..ve cok guzel gozukuyor...yaparken farketmemisim dedım ki..bu benim tarifim mi ....guzel tariflerin, ve ovgulerini beklıyorum..

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters