5 Haziran 2011 Pazar

hindistan cevizli kek

blog yazılarına ara verdikçe veresim geliyor nedendir niçindir bilmiyorum bloglar yasaklıyken hergün yazasım vardı..... şimdide yok=) tarifler sırada bekliyor..........bu keki ilk annemin gününde yapmıştım herkesten olumlu not alınca buraya yazmaya karar verdim ama resim için biraz bekledimm... geçen hafta hafız arkadaşlar bende toplandık ....tatlılardan biri buydu resimde çekilince hemen eklıyorumm... yapımı gayet kolay hafif bir kek


malzemeler
Keki İçin
•4 yumurta
•1,5 su bardağı şeker
•1 su bardağı süt
•1 su bardağı sıvı yağ+erimiş margarin karışımı
•1′er pkt vanilya ve kabartma tozu
•3 su bardağı un
Sosu İçin:
•3 su bardağı süt
•2 yemek kaşığı kakao
•yarım su bardağı şeker
Üzeri İçin: Hindistancevizi
YAPILIŞI:
1.Aynen kek pişiridiğimiz sırayla şekeri ve yumurtayı en az 5 dk mikserle çırpın.
2.Sütü ve yağı katın bir kez daha çırpın.
3.Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek ekleyin ve bir kez daha karıştırın.
4.Yağladığınız büyük boy borcam tepsiye hamuru dökün ve üzerini düzeltin. Kesinlikle şekilli kalıp kullanmayın
5.Bu arada sos malzemelerini karıştırıp kaynamaya bırakın. Kaynadıktan sonra altını kısıp arada karıştırarak 5 dk pişmeye bırakın. Başından ayrılmayın, taşabilir. Pişince soğumaya bırakın.
6.Pişen ve soğuyan keki dilimlere kesin, sosun içine batırıp heryerine değmesini sağlayın ve hindistancevizine bulayın.

not= tarif http://www.yesilkivi.com/ dan aldım sevgili seçilin birçok tarifini denedim hepside güzel sonuçlar verdi sizde farklı tarifler için uğrayabilirsiniz.

2 yorum:

  1. canim , icine disina nereye olursa olsun hindistan cevizi bulasmis tatlilarin hepsi benim icin degerlidir.eminim buda oyle olacak ,deneyince gorurum. IKRA

    YanıtlaSil
  2. dene ve umdugundundan cok guzel oldugunu gor buraya yaz=)

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters