22 Ocak 2012 Pazar

ablamın masası tavuklu şehriye salatası

perşembe günü ablamdaydık....ablam edebiyat öğretmeni sınav kolejin de yaklaşık 7 24 çalışır perşembe günü öğleden sonra izinli ...onu da saolsun bize ayırıyor tabi yüksek lisans derslerinden vakit buldukça.....ve maharetli albam bizlerden hiçbir yardım almadan bu masayı kurmuştu....genelde sümeyye ve ben birer çeşit yaparız.....ama bu sefer gerek yok dedi azmetmiş başarmış=)))) hem çalışacaksın hem evin tertemiz olacak hemde bu masayla bizi karşılayacaksın.....brawo ablama kimin ablası=))))))
menüdekiler çok lezzetliydi kremalı kadayıf ve kurabiye sitede var olmayan salata çeşitlerini bugün ve yarın ekleyeceğim.....seni seviyorum ablammm (abla dediğime bakmayın aramızda 15 ay var ben hürmeten abla derim gören beni ablası zanneder)
menü=)
ıspanaklı börek
tavuklu şehriye
süzmeli kıtır(esrar)
kremalı kadayıf
cipsli kurabiye
erik hoşafı


malzemeler
1 tane tavuk göğsü
1.5 su bard arpa şehriye
kavurmak için sıvıyağ
3 tane kırmızıbiber
7 tane yeşilbibr
tuz karabiber
pulbiber kimyon
nane dereotu
maydonoz
yapılışı
tavuk göğsünü 2,5 bardak suda haşlayın suyunu bir kenara alın tavuğu didin(küçük parçalara ayırın)
yarım çay bard sıvıyağda şehriyeleri kavurun (3_4 dakika)biberleri ilave edin kavurun tavuk etlerini koyun tuzu ve baharatlarını ilave edin 2 dak kavurun ayırdığınız tavık suyunu  ilave edin kalanı suyla tamamlayın toplamda 3 bardağa yakın su ilave etmiş olacaksınız suyunu çektikten sonra demlenmesi için sarın servis etmeden önce 1 demet dereotu ve maydonozu ince ince doğrayıp ilave edin karıştırın

afiyet olsun.....
 not1= ablama yeşilliğin fazla olduğunu yarım demet yeteceğini söylediğimde 'yeşillik ne kadar bol salata o kadar güzel'sözünü söyledi ve bir demette ısrar etti
 not2=bu lezzetlı tarif 6. kızkardeşimiz dişcinin ayşe ye gitsin=))))

13 yorum:

  1. ablacığının ellerinbe sğalık.nefis bir sofra ve salata olmuş.

    YanıtlaSil
  2. masa harika görünüyor ablanın ellerine emeklerine sağlık sizlere de afiyetler olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ablanin ellerine saglik hayatim.benim de boyle marifetli iki ablam var.sevgilerimle.size de afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  4. Ablası olmayan biri olarak çok özendim ama benn:)) Ellerine sağlık ablacığının :))

    YanıtlaSil
  5. ablan resmen ziyafet cekmis :-) eline saglik

    YanıtlaSil
  6. ablanın ellerine sağlık canım.salata çok güzel görünüyor.sizedeafiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Bal annem ; yapanın ellerine sağlık sofrasının bereketi hiçç eksık olmasın...

    YanıtlaSil
  8. yiyen biri olaraktan süperdi.hop diye bitti salata kesinlikle tavsiye ederim.ablamın sofrasıda karşılamasıda süperdi:)))6. kardeş

    YanıtlaSil
  9. bundan 5 sene önce rabia ablam bana bu tarifi verdi ki kendisi benim tanıdığım en iyi tarif veren insan :)) o gün bugündür hemen hemen bütün misafirerime yaparım birebir tutar ve herkes bayılır akşam eşim bana niye bırakmadınız diye kızar :)) deneyin pişman olmayacaksınız...buralarda hümeyranın şehriyeli pilavı diye bilinir :)) 4.kızkardeş küçük ayşe :))
    gurbetanne

    YanıtlaSil
  10. sayın gurbetanne demek en güzel tarif veren ablan ben deyilim bunu öğrenmek güzeldiiiiiiii

    YanıtlaSil
  11. sen büyük ayşeye tarif hediye et..dur ben daha neler yazcam :))

    YanıtlaSil
  12. ben dün halamda yedim bu leziz pilavı. halamdan aldım tarifi.. bu arada inanılmaz tarif veriyor:)) ablacım genel bir yorum= mutfağa yeni girenler için yapılışları daha ayrıntılı yazarsan sevinirim.. ellerine saglık. kuzen betül

    YanıtlaSil
  13. sevgili kuzen...emin ol bana göre ince ayrıntı veriyorum tabıı ben 17 yıldır mutfaktayım....anlamadıklarını sorarsan büyük zevkle acıklarım....ayrıntıya önem vermeye dikkat edeceğim.... sevgiler

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters