8 Mart 2012 Perşembe

paskalya

güneş ısıtmaya başladı ankarayı.....ve bir aydır bizlerle olan karlar eriyor.......sıcağı ve güneşi özlediğimizi biliyordum ....  bugün hafiften kendini gösteren güneşi zannımdan  çokkkk daha 
fazla özlediğimi anladım ......... ilkbahar göz kırpıyor bana ve aileme......
fotodaki resim adeta ye beni diyor =)))) kesinlikle yenilmesi tadılması gereken bir lezzet.....

malzemeler
1,5 su bard süt (ılık)
1 su bard su
 3 yumurta (1inin sarısı üzerine)
1 su bard sıvıyağ
9 çorba kaşığı toz şeker
3 çay kaşığı tuz
1,5 paket küçük yaşmaya
aldığı kadar un (9 bardağa yakın)
üzeri için
1 yumurta sarısı
1çorba kaşığı pekmez
iri kıyılmış ceviz veya fındık
yapılışı
ılık sütü suyu mayayı sıvı yağı ve şekeri karıştırın (şeker eriyene kadar yaklaşık 5 dak) tuzu koyun unu azar azar ilave ederek karıştırmaya devam edin (çırpıcı ve ya kaşıkla) katılaşınca 5 dakika daha yoğurun kulak memesi kıvamına gelince yaklaşık 1 saat mayalanmasını bekleyin büyük saç örgüsü şekli verin yumurta sarısı ve pekmez karışımını sürün iri kıyılmıs fındıkları serpin önceden ısıtılmış
fırında kızarana kadar pişirin

not= paskalyayı yaparken bim efsane un kullanırsanız sonuç mükemmel oluyor
not=diyete devam ama ilk hafta gibi her şeye uyamıyorum ama battı balık da demiy
orum hedefe yavaş yavaş ilerliyorum inşallah.......

6 yorum:

  1. ellerine saglik,bayilirim paskalya coregine,hele de marmelatla.cok leziz oluyor.gunumuz kutlu olsun,sevgilerle.

    YanıtlaSil
  2. bende çok severim paskalya çöreğiniçpk güzel kabarmışlar eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Cok güzel olmus canim...
    ellerine saglik
    :-)))

    YanıtlaSil
  4. Paskalya çöreğine bayılırım ben eline sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Tariflerinizi kaçırmamak için izlemeye aldım,bende cok yeni bir blogum banada beklerim :))

    YanıtlaSil
  6. mmm bayılırım en çokta arasında ahududu mermeladını severim:)

    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters