9 Aralık 2012 Pazar

portakal soslu tatlı

son günlerimizin favori tatlısı.....tülay teyzemin eskimeyen tatlısı olarak da sunabilirim.....mutfak konusunda tülay teyzeme benzediğimi söylediklerinde çok mutlu oluyorum.....ve onun kadar iyi olmadığımı biliyorum....ama benzetilmekte hoşş....bana annebalım diye hitap eden tülay teyzeme sevgiler .....bundan sonraki tarif de teyzeme ait....

kreması
6 su bard süt
1 çay bard un
yarım çay bard nişasta
1 su bard şeker
1 limon kabuğu rendesi
1 yumurta
1 paket vanilya(kaynadıktan sonra)

sosu
2 su bard portakal suyu
1 su bard mandalina suyu
2 çorba kaşığı nişasta
5 çorba kaşığı şeker

yarım paket pötübör bisküvi
sosla kremanın arasına yarım su bardağı iri kıyılmış fındık serptim

vanilya hariç tüm krema malzemelerini karıştırarak kaynatın bisküvileri elinizde kırın ve diktörgen borcama kırın üzerine hazırladığınız kremayı dökün sos malzemelerini karıştırarak kaynatın soğumuş kremanın üzerine dökün soğuyunca bol hindistan cevizi ile süsleyin.......
afiyet bal şeker olsun......
not- tarifi ikinci kez denediğimde mandalina suyuyla yaptım o da güzel oldu.....

7 yorum:

  1. bal annem,
    benimde okadar ama okadaar eski bir tarifimdirki,,
    ta validemden kalma desem hemde !!

    ama şu güzel kışın en gözde portakalları çıkmışken hiç eksik kalmamalı sofralardan :)))
    afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  2. Canım merhaba,çok teşekkürler güzel tarif için,ellerine sağlık,selamlar http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/12/portakal-soslu-tatl.html

    YanıtlaSil
  3. Portakalı tatlılarda dahada bir seviyorum.Eline sağlık.Görüntü müthiş

    YanıtlaSil
  4. son zamanlarda yediğim en güzel tatlardan biri
    hafif ve lezzetli tam da bana göre
    diyet bozdurucu

    YanıtlaSil
  5. harika bir tarif. mandalinalısı daha güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  6. Cok hafif bir o kadarda lezzetli tatli. Bende mandalina ve portakal karistirarak yaptim arkadaslarimdan tam not aldim. Tesekkurler emine hanım

    YanıtlaSil
  7. Diyetteyim ilk kacamagim bu tatli olacak

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters