3 Mayıs 2013 Cuma

fırında patlıcanlı patates

işim gücüm tatlı ve pasta ara sırada börek ve poğaça tarifleri yazmak olmuş...... annebal yemek yemezmi çorba yapmazmı diye düşünenlere cevaptır bu yazı......
tatlı ve pastadan çok yemek yaparım aslında.....ama bana zevkli gelen kısmı pasta kısmı ....sanırım ondan dolayı burda daha çok tatlılar var....bir de görüntü olayı var tabi pastaların o ihtişamlı görüntüsüne kapılıyorum.....bir sebeb daha varmış şimdi aklıma geldi yemeklerin hepsi aynı=)))) soğan kavur salçayı kavur  ve malzeme koy al sana yemek=)))))))şaka bir yana akşam yemeklerimide eklemek istiyorum artık haberiniz olsun......
malzemeler
yarım kilo et
2 tane kuru soğan
3 tane yeşilbiber
3 tane domates
(eminim sarımsak da güzel olur ama ben hiç eklemedim)
kırmızı biber karabiber tuz
4 tane patlıcan
3 tane patates

yapılışı
(son zamanlarda ben eti önce haşlıyorum pişip pişmeme derdi olmuyor eti düdüklü tencerede 2 bardak suyla yaklaşık 15_20 dakika haşlıyorum haşlandıktan sonra suyunu süzüyorum )
haşlanmış eti tavaya alın 1 kaşık sıvı yağ ekleyin kavurun sırayla malzemeleri ekleyin ve kavurun baharatını ekleyin 2 bardak kaynar su ilave edin yaklaşık 15 dakika kısık ateşte pişirin
patlıcanları ve patatesleri kızartın havlu kağıda alıp yağlarını süzdürün yuvarlak borcama kızarttığınız patates ve patlıcanları yayarak koyun üzerine soslu et karışımını ilave edin suyu azsa 1 bardak daha ilave edebilirsiniz
tepsinin üzerini folyoyla kapatın 200 derece fırında 20 dakika pişirin
afiyetle.....


5 yorum:

  1. sevgili anne bal.ellerinize sağlık.nefis görünüyor.Bloğumu ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için teşekkürler.İzlemeye alıyorum.siz de buyrun.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Bende ziyaret icin teşekkür ederim...çok beğendim tariflerinizi takibe aldım...sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Yiyordur tabii, aksini düşünmedik ama bu fotoğraf daha bir ikna edici olmuş :) Nefis...

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  5. Ziyaretinize teşekkür ederim,tanıştığıma memnun oldum daima beklerim.Ellerinize sağlık,sevgiler:)

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters