30 Haziran 2013 Pazar

domatesli şehriye çorbası

çok az ve öz olan ve yorum yazmayan sevgili okur.....bakıyorum da annebalı hemen terki diyar etmeye hazırsınız  .....bi tatile gittim geldim arada yazamadım hopppp yok olun(((((rica ederim emeğe saygı lütfen =)))

şehriye çorbasını herkes bilir herkes yapar bence ) ama herkesin tarifi farklıdır....salçalısı..... tavuk sulu ...tavuk etli..... terbiyelisi ve domatesli biberlisi  sanırım az daha düşünsem bir kaç çeşidi çıkar.....bence çorbaların en kolay yapılanıdır.....bizim evde sadelisi çok rağbet görmez illa emek le yapılması lazım=) tavuklusu tercih edilir......bu sabah misafirlerime domates ve biberlisini yaptım ......güzel oldu....bu çorbayı babam çok sever....babama gelsin bu tarif=)))

malzemeler
1 çorba kaşığı tere yağ
3 tane sivri biber
1 büyük domates kabuğunu soyun
yarım çorba kaşığı salça
4_ 5 bardak su
1 su bardağından az şehriye
bir tutam maydanoz
tuz
yapılışı
tencereye yağı koyun ince ince doğradığınız biberleri ilave edin karıştırın domatesi küp küp doğrayın biberlerle beraber kavurun salçayı ilave edin kavurun kaynar suyu ilave edin şehriyeleri dökün karıştırın
şehriyeler pişene kadar arada karıştırın maydanozları ve tuzunu ilave edin kısık ateşte bir iki taşım kaynatın ..
afiyetle.....


4 yorum:

  1. elinize sağlık.şehriye çorbasını bizde çok severiz

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık tatlım bu gün kızım da yaptı havada yağmurlu valla pekde güzel olmuş sıcak sıcak iyi gitti doğrusu kızım yapınca da daha bi güzel oluyor hani eeee seni de kıskanmıyor değilim hani sürekli tatil ohhhhh ne güzel çocuklar büyüyünce bu tadı alamazsın seninle gelmiyorlar o zaman üniversiteye gidene kadar çocuklarla ne yaşarsan onunla kalıyorsun neyse şimdi tadını çıkar havada gene yagmur var melankolige bagladım ben gene

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim çok beğendim. Ellerine sağlık çorba nefis görünüyor, ayrıca ben bu çorbayı çok severim :)))
    Sizi izlemeye aldım :)) Bana da beklerim.
    http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. çok sevdiğim bir çorbadır ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters