12 Haziran 2013 Çarşamba

zeytinyağlı biber dolması

Bil ki! Güzellikler de var bu hayatta.Gel Git’lerin olmadığı bir hayat düşünebilir misin?.Hüzün olgunlaştırır,Kaybetmek sabrı öğretir..
 Hz. Mevlana


 az ve öz yerim hiç yapmam =) maaleseflerimden biri insan zeytinyağlı biber dolması sevmezmi ....sevmese bile yapmazmı.....bugün bu kural değişti leylanın oğlu salih o kadar iştahla yedi ki canım istedi ve yedim....sopsoğuk deyildi ve çok lezzetliydi......ben çay doldururken ev sahibi leyla annebali ı sürekli takip ediyorum tariflerini deniyorum ve çok güzel oluyor dedi ya beni benden aldı=))))))mutlu oldum.... ben burda kendi kendime yazıp okuyorum sanıyordum .....tüm annebalı tıklayanlar gibi yorum yazmıyormuş=) yazamıyormuş ama her gün burdaymış=)teşekkürler leyla.....bende hemen dolmanın tarifini aldım ince ince.... yaparsam böyle yapcam ....bence siz de bu tarifle yapın=))

leylanın tarifinde kurutulmuş mor reyhan vardı o ne dedim.....baharatçılar damı var dedim.....yok ben kuruttum her yerde olmuyor ama dedi.....ben ev yolundayken yolda ki yeşillikçi de görünce hemen aldım şimdi suda yıkanacak ve kurutulacak .....ve dolmaları lezzetlendirecek inşallah.......

malzemeler ve yapılışı
1 tane büyük soğan doğrayın sıvı yağla kavurun
yarım çay kaşığı yeni bahar,azıcık tarçın,bir tutam mor reyhan kurusu,2 yemek kaşığı kuru nane
yarım .çay kaşığı karabiber ve tuzu ilave edip karıştırın 
3 tane rendelenmiş domates ve yarım çorba kaşığı biber salçası(acısız) ilave edin ve karıştırın 
1 su bardağı pirinci ilave edin üzerine yarım su bardağı suyu dökün ve iki dakika pişirin 
ılıyınca köy biberlerini doldurun ve tencerede pişirin su miktarını siz ayarlayın(bence yapabilirsiniz deneyin=))))
afiyetle......


dip not maydanoz dememiş bende sormamışım ama maydanoz suz dolma olurmu....
leyla yorumlara bu ayrıntıyı yazarsan sevinirim......
dip not  baştaki sözü okuyunca çok beğendim sizde okuyun istedim.....




7 yorum:

  1. farklı bir tarif denemek isterim annebal a sevgiler lütfiye

    YanıtlaSil
  2. cnm reyhan dolmalara harika lezzet verir.bende yaparken unutmazsam hep atarim icine :)bazen unutabiliyorum.ellerine saglik IKRA

    YanıtlaSil
  3. Reyhan bulabilecegimden supheliyim ama dolaptaki biberlerimi bu tarife gore dolduracagim.maydonoz da koyacagim ;)
    Ben de bircok kisinin aksine yaprak sarmasi sevmem.bir kez bile yapmadigimi itiraf ediyorum.varsa bi iki tane yerim o kadar...

    YanıtlaSil
  4. Ablacığım size yaptığım dolmada maydonoz yoktu, ama konulabilir. Mor reyhanı bulmanıza sevindim.
    Leyla

    YanıtlaSil
  5. bal anneyi kızım buldu bana benide üye yaptı tarifleriniz çokkkk güzel teşekkürler balanne

    YanıtlaSil
  6. benim kızımda dolmaları çok seviyor mutlaka sizin tarifinizi yapacagım.

    YanıtlaSil
  7. bal anne dolma bahane söz çok başarılı.. sizin yüreğinize dokunan bilin ki bizimkine de dokunuyor.. bu yüzden paylaşımlarınızı esirgemeyiniz..

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters