10 Temmuz 2013 Çarşamba

mercimek çorbası

ramazan 2......ilk güne dair güzel geçtiğini söyleyebilirim....devamıda bu güzellikte geçer inşallah.....
bugünkü tarif her sofranın vazgeçilmezi mercimek çorbası herkes bilir herkes yapar...ama herkesin tarifi farklıdır ...benimde denediğim farklı tarifler var ama son bir kaç yıldır sürekli yaptığım tarifi yazıyorum ....yapımı da  kolay.....şimdiden iyi iftarlar....

malzemeler
1 su bardağı kırmızı mercimek
1 tane havuç
1 tane patates
1 tane soğan
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 diş sarımsak
tuz nane kırmızı biber kara biber
1 tane tavuk bulyon
yapılışı
havuç patates ve soğanı iri doğrayın tencereye alın sarımsak ve sıvı yağı ekleyin mercimeği koyun üzerini geçecek kadar su ekleyin kaynamaya bırakın kaynadıkça lapalaşıyor çorba kıvamına gelene kadar yaklaşık 20 dakika aralıklarla kaynar su ilave edin blendırdan geçirin baharatlarını ve tuzunu ilave edin ...servise hazır....
dip_not
ben ara sıra evde varsa tavuk bulyon koyuyorum çok kullanmam ama bu tarifde seviyorum...

3 yorum:

  1. sabah akşam yesem bıkmayacağım mercimek çorbası...su sıralar aramız pek iyı deil ama daha sonra deniycem salçasız hmm.:)

    YanıtlaSil
  2. bal anne kendi adıma yorum yapamıyorum senin adın cıkıyo..ben komsun...bilginize..olsun böylede güzel oluyor:)))

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglik..ben de annemden sadece mercimek ve soganla yapilan tarifi ogrendim ogreneli baska turlu yapmiyorum tarifi...o da cok guzel oluyor bi dene istersen

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters