9 Eylül 2013 Pazartesi

kremalı güllaç

berra okula başladı ....ilk okul günümüz...dün heyecandan uyuyamadı.......bundan önce3 çocuğum olmasa her çocuk böyle diycem ama deyil biliyorum.....çanta aldırmak için 1 aydır bizi avmlere götürmeye çalışıyor =) bir hafta önce de resim defterine çok ehemmiyet veriyordu.....1. sınıfa başlayan çocuk bunları niye dert eder ve ya düşünür....hele ki benim gibi hiç bir şeyi düşünmeyen annesi varsa ....itiraf ediyorum çocuğum bana hiç çekmemiş=)))) ben gelişi güzel yaşarım hiç bir şeyi önceden planlamam planlayamam.....mesela ailem 1 sene sonrası için tatil ayarlıyordu bana da sordular katılırmısın diye bi düşündüm kim öle kim kala....ne olacağımız belli deyilken 1 sene sonrasına plan yapmak bana imkansız geliyor.....ki ben 1 hafta sonrasına bile plan yapamam söz verirken de inşallah katılabilirim bir sorun çıkmazsa derim......neyse efem 2013 2014 eğitim yılımız hayırlı olsun.......

bugünkü tarif enfes .....teyzemin kızı gül yapmış adına yakışan bir tatlı olmuş......kremalı güllaç.....şöle bir nete baktım daha önce yapılmış ve beğenilmiş ben ilk defa yedim ve çok beğendim.....siz de denemek isterseniz buyrun tarif.....

malzemeler
250 gr güllaç
1 kg süt
5 yemek kaşığı un
1 yumurta
1 su bardağına yakın şeker
1 paket beyaz çikolata
1 su bard süt+1 paket krem şanti
ayrıca güllaçları ıslatmak için
3,5su bardağı süt
1,5su bardağı şeker

yapılışı
güllaçları ıslatmak için şekeri ve sütü kaynatın ılısın
krema için yumurta 1 kg süt un ve şekeri karıştırarak pişirin soğuyunca 1 bardak sütle çırptığınız şantiyi
soğuyan kremaya ilave edin sıra tepsiye dizerek şekillendirmeye geldi güllaç yapraklarını ılıyan sütlü şerbete batırarak dikdörtgen borcama dizin 6 kat yaprağı tepsiye göre dizin isterseniz aralarına ince çekilmiş fındık veya ceviz koyabilirsiniz kremanın yarısını güllaçların üstüne dökün 3 kat güllaç yaprağını kremanın üzerine sütlü karışımdan ıslatarak dizin kremanın kalanını sürün kalan 3 veya 4 yaprağıda ıslatarak tepsiye dizin....muhakkak bir gece bekletin...veya en az 6 saat...servisten hemen önce çilek le süsleyin afiyetle............
çilek jölesi yapıp çilekleri jöleye batırıp dizerseniz sunum daha gösterişli olabilir.....kalan jöleyide pastanın üzerinde gezdirebilirsiniz........

3 yorum:

  1. Güllacı o kadar çok seviyorum ki.Ama malasef son yıllarda en az tükettiğimiz tatlı oldu.Bişkekte bulamıyoruz.İstanbulda sıklıkla yapardım.Türkiye ye gelince ilk işim güllaç almak olacak:)Ellerine sağlık ablacım.Eminim nefis olmuştur.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Ramazandan kalma biraz gullacim vardi bu tarifle degerlendirebilirim. Görüntü süper, yapanin eline sağlık, yiyenlere afiyet olsun.

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters