13 Ocak 2014 Pazartesi

labneli tiramisu

pc nin başında boş boş beklemeyi sevmiyorummm((( bir sürü konu var ama tıklamıyor parmaklarım ben tiramisuya bakıyorum bakıyorum......gıcık bir durum anlayacağınız....bazen sırf konu yazıyorum tarif paylaşmıyorum ya( az da olsa) aklıma yazılacak bişi geldiğinde hemen girip yazmalıyım (gecenin 2sinde geliyor çoğu)neyse nasibiniz bu kadar demek ki annebaldan =)deyip tevekkül ediyoruz yaşananlara paylaşılanlara=)
bugünkü tarif tiramisu ilk duyduğumda ne çok yapardım ne çok severdim kendisini....şimdi de severim ama eski popüleritisini kaybetmiş bende....ama her yediğimde tekrardan seviyorum =)
 
keki
4 yumurta
4 fincan şeker
1 fincanın yarısı süt yarısı sıvı yağ
2 çorba kaşığı kakao
3 fincan un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
yumurta ve şekeri mikserle çırpın kalan malzemeleri katın kek harcını yağladığınız yuvarlak borcama dökün (ben pişirme kağıdı kullanıyorum )180 derece ısıtılmış fırında pişirin
kreması
1 litre süt
1 su bardağı şeker
2 yumurta sarısı
1 çorba kaşığı margarin
1 su bardağı un
tüm krema malzemelerini tencerede karıştırarak kaynatın krema ılıyınca 1 paket yeşil pınar labne katın ve karıştırın kremanın daha lezzetli olması için yarım su bardağı sütle yarım paket krem şantiyi çırpın ve soğuttuğunuz kremaya ekleyin çırpın
kek ılıyınca borcamdan çıkarın( hemen kırılan bir kek onun için dikkat edin )ortasından ikiye ayırın
1,5 bardak su 2 yemek kaşığı kahve 1 yemek kaşığı şekeri karıştır kekin bir tarafını ıslat kremanın yarısını dök kalan kek parçasını kremanın üzerine kapatın kahveli şurupla ıslatın üzerine kalan kremayı dökün servisden önce üzerine kakao eleyin...muhakkak bir gece buzdolabında bekletin.....
afiyet bal şeker olsun.....
 
 

1 yorum:

  1. Canım Çekti... hep yenilsede, sıkınılmayan bir tat..:)...Küçük pınar..::)

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters