26 Şubat 2014 Çarşamba

patatesli rulo börek

berra sabah saat 7 50 de sana sürpriz yaptım diye uyandırdı ....ben daha tam uyanamamışken berra üstünü giymiş yatağını toplamış ve ankara hava durumuna bakmış=))))))) diyor ki 'hava yağmurluymuş ondan hırkamı  da giydim' ))))kaçta uyandığını sordum 7 30 da uyanmış ve uykusu bir daha gelmemiş ve bana sürpriz yapmak için hazırlanmış..... beni mutlu eden bu küçük anıyı unutmamak adına kaydediyorum sizler direk tarife geçebilirsiniz.......
bugünkü lezzetimiz sohbet hocamız gülcan abladan.....ben dahil herkes bu yumuşacık ılık böreğin tarifini sorunca annebala eklemek üzere tarifini aldım...bu tarifin benzeri 3 yufkalı ve üzeri kaşarlısı da blogda yayında 

ellerine sağlık gülcan abla.......

halacığım bu tarif sana gelsin)))))

malzemeler ve yapılışı
6 tane yufka
4 tane büyük patates haşlanmış
1 tane yumurta (sarısı içine beyazı dışına)
1,5 su bardağı süt
1 su bardağına yakın sıvı yağ
1 büyük kase beyaz peynir 
tuz karabiber kırmızı biber 

patatesleri haşlayın ve iyice ezin içine kalan tüm malzemelerini koyun ve karıştırın (gülcan abla mikserle karıştırmış) 1 yufkayı serin patatesli harçtan her tarafına sürün 2. yufkayı üzerine serin harçtan sürün 6 yufkayı bu şekilde bitirin  rulo yaparak sarın ortadan kesip 2 parçayı buzdolabında bir gece bekletin ikamdan 2 saat önce üzerine yumurtanın akını sürün önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin ve muhakkak ılık servis yapın ......(muhakkak benim muhakkağım patatesli börekleri illa sıcak ve ya ılık seviyorum )
afiyetle.......






1 yorum:

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters