10 Şubat 2014 Pazartesi

gül tatlısı


ben ekim çocuğuyum.....ama ruhum tamamıyla yazı seviyor....evet yağmur güzeldir berekettir romantiktir....ama ben güneşi ve aydınlığı seviyorum .....bu günler bana yaramıyor demişim önceki yıllardaki post larımda((((
doğru ya doğru ben sımsıcak günlerde yaşamayı seviyorum.....daha mutlu  daha sağlıklı hissediyorum kendimi.....ve ankara hem gri hem soğuk(((

bugünkü tarif marifetli siirt gelini pınardan bebek görmeye gittiğimizde masa çok güzeldi.....güzel lezzetlerden biri de gül tatlısıydı....siirt narlarıyla süslemişti....şerbetli tatları sevmeyen ben bile yedim ve beğendim....arşivimde olsun istedim.....
buyrun tarif.....

malzemeler
2 çay bardağı irmik
2 çay bardağı yoğurt
2 çay bardağı sıvı yağ
125 gr margarin
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un
şerbeti
3,5 su bardağı şeker
4 su bardağı su
1-2 damla limon suyu
tatlılar sıcak şerbet ılık olacak
yapılışı
un hariç tüm malzemeleri karıştırın unu yavaş yavaş ekleyerek hamur yapın kıvama gelince en az 5 dakika dinlendirin  hamurdan parçalar halinde yuvarlayın merdaneyle 3 mm incelikte açın çaydanlık kapağıyla yuvarlaklar çıkarın küçük fotoğraftaki gibi çizikler atın ortalarına bir tatlı kaşığı ceviz koyun ve gül şeklinde kapatın hamur bitene kadar bu işleme devam edin yağlanmış fırın tepsisine dizin 170 derece önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin şerbet ılıkken tatlılar sıcakken üzerine gezdirin
afiyetle.......


6 yorum:

  1. bayılırım olsada yesem ellerine sağlık canım çok enfes görünüyor sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler turuncu tatlar sevgiler.......

      Sil
  2. bende bunun faklı biçimini yapıyorum . bu da güzel ama

    YanıtlaSil
  3. haber verdiğin için teşekkürler....

    YanıtlaSil
  4. şerbetli tatlılara bayılırım. gerçekten güzel görünüyo. narla süsleme ayrı bir güzellik vermiş.. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters