6 Mart 2014 Perşembe

düğüm poğaça

gününüz hayırlı ve dualı geçsin inşallah.....gene çok yoğun bir haftayı geride bırakmak üzereyiz....son günlerde oradan oraya koşturup aynı zamanda eve yetişmeye çalışırken acaba yanlış mı yapıyorum ....bu koşturmaca yerine evde oturup yemek yapıp temizlikle vakit geçirsem daha mı iyi olur.....hem o zaman bu kadar yorulmam günlerin ardından koşturmam belki günler benim ardımdan koşturur) bu günlerdeki fikrim budur....
denemek de fayda var diye düşünüyorum....günleri getirisi neler olacak bakalım ....

tarif komşum meryeme ait.....salı günü bendeki sohbet için bir tepsi yapıp getirmişti ben çok beğenince çarşamba sohbetime yaptım ....

malzemeler ve yapılışı
6 su bardağı unu yoğurma kabına alın 
ortasına 1 paket yaş maya ufalayın
1 su bardağı sıvı yağ koyun
1 tatlı kaşığı şeker ilave edin
1 çay kaşığı ekleyin ve karıştırın 
2-2.5 bardak ılık sütü yavaş yavaş hamura ekleyerek yoğurun 
şekil vereceğiniz yumuşaklıkta bir hamur olmalı 
hamur kıvama gelsin diye 10 dakika yoğurun
üzerine nemli bir bez örtün bir 15 dakika daha bekletin 
hamurdan bezeler alıp 10 cm uzunluğunda yuvarlayın ve düğüm yapın=(
bende anlamadım ve meryem geldi ve beraber yaptık burdan anlatması zor 
başka bildiğiniz şekillerde verebilirsiniz bir dahaki yaptığımda fotoğraf çekip yayınlayacağım inşallah.....
şekil verip yağladığınız tepsiye aralıklarla dizin yaklaşık 1 saat tepside mayalandırın
üzerine 1 yumurtayı akıyla beraber çırpın sürün ve susam ekleyin 
150-180 derece fırında pişirin 
afiyetle........

1 yorum:


  1. Sitenizi çok beğendim yorumlarınız paylaşımlarınız harika benim bir çalışmam var Fenerbahçeli tüm futbolcuların resminin bulunduğu arkada fön müziği olan tıklanınca ekran duvar kağıdına dönüşen bir Fenerbahçe HD Müzik Ve Galeri oluşturdum
    desteklerinizi bekliyorum ve şimdiden çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters