4 Mayıs 2014 Pazar

milföy poğaçası

tarif çokkkk sevgili arkadaşım dişcinin ayşesine ait....bana  blog arkadaşlığı konusundaki desteğinden dolayı teşekkür ederim ....hiç yorum yazmaz ama tariflerimi dener değişik tarifler yaptığında bana mesaj atar fotoğrafını çeker anlatır herkes faydalansın ister) kendisinden daha öncede bahsetmiştim evimizin 6. kızkardeşidir deye...bir de dolap düzeninden bahsetmiştim....dolap içlerini çekip yayınlama sözüm vardı hala bakidir o sözüm ....bana örnek olsun size de fikir olsun diye yayınlayacağım inşallah....
ben küçük mutfağımdan yakınırım ara sıra...... 6 kişilik aile sığamıyoruz felan diye ama ayşemin mutfağı bizim mutfağın yarısı ....iki kişi iş yapamaz o mutfakta.... ama ayşe maharetlidir ya o küçücük mutfakta ne lezzetler yapar maharet budur sanırım .....ve deeeeee düzen son noktadır o mutfakta......hayal gibi .....ayşemin bir tek kötü huyu vardır evinden çıkamaz (((( dün beraber annnesindeydik selma teyzem velibak (akçin) yaptı bize ....kaçta buluşuyoruz diye sorduğumda 12 gibi annemde olurum inşallah dedi ....geldiğinde 13 45 di((( ben ayşeyi her haliyle seviyorum .......canım arkadaşım 
ayşe tarifi peynirli ve boş yapmış boşun tadını daha çok beğenmişler .....

malzemeler ve yapılışı
1 küçük yaş maya ( toz maya da olur)
1 çay bardağı ılık süt (ajda bardağıyla )
1 çay bardağı ılık su
3 malzemeyi karıştırıp az bekleyin
2 yumurta birinin sarısı üzerine
2 çay bardağı yoğurt
2 çay bardağı sıvı yağ
 1 tatlı kaşığı şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un

hamurların arasına sürmek için 175 gr eritilmiş margarin


malzemeleri sırasıyla karıştırarak hamuru yapın  beklemeden hamuru 4 e bölün 
un yardımıyla oklavayla açın (düzgün açma şartı yok )açabildiğiniz kadar açın 
 eritilmiş margarini her tarafına gelecek şekilde sürün  rulo yapın kenara alın 
dört bezeyede bu işlemi yapın ilk yaptığınız hamuru alın 2,5 3 parmak aralığında kesin 
yan yatırın 
üzerini bastırın poğaça gibi kapatın hamurları bitirin (umarım anladınız)
üzerine pekmezli yumurta sarısı sürün üzeri kızarana kadar pişirin 
afiyetle...............


2 yorum:

  1. Poğaça canavarı bir oğlan sahibi olarak en kısa sürede denicem inşallah
    H.KÜBRA

    YanıtlaSil
  2. Poğaça canavarı bir oğlan sahibi olarak en kısa sürede denicem inşallah
    H.KÜBRA

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters