22 Haziran 2014 Pazar

kıymalı nohut

dün bloğa yazı yazdıktan sonra eski yazıları ve yorumları okudum .....uzun zamandır artık bloğa yazmayayım yeterli bir hatıra defteri oluştu yapacak yeni tadlar da azaldı zaten kimse yorum da yazmıyor diye düşünürken ....iyiki de okudum ve size rağmen sessizliğinize rağmen iyiki de yazıyorum .....bir çok yazıyı hatırlamıyorum bile....öyle cümleler kurmuşum ki vayyyy bunu benmi yazmışım dedirtti bana ama bazı yazılarda var ki bunu neden paylaşmışım dedim ama iyi ki burdayım dedim..... benim kadaar çabuk unutan birine gerekli böyle bir anı bloğu.....arada serpme tariflerde olsa çoğunlukla hatıra olmuş .......sevdim ben bloğumu ....kaldığı yerden hızla mutlulukla tariflerle devammmmm...
bir de unutmadan 3 ay pastasız mayasız devam demişim ve en çok 10 gün dayanmışım giden -2900 u almak için son günlerde abartılı yiyorum ne görürsem ne istersem mesela dün akşam saat 9 da 2 peynirli poğaçayla 2 tas kremalı patates çorbası yedim ve 1.siyle doymuşken öylesine yedim ......yazık ama emeğe  yazık....

bugünkü tarif çok mutlu olduğum kudretin masasından yayınlamayı unutmuşum .......bugün yapacağım inşallah....sizleride bu güzel tariften mahrum kalmayın istedim .....

malzemeler ve yapılışı 
2-3 su bardağı geceden ıslatılmış nohut
300 gr kıyma 
3 çorba kaşığı sıvı yağ
2 tane soğan 
1 çorba kaşığı biber ve domates salçası karışımı 
3 tane sivri biber
tuz karabiber nane kırmızı biber
süslemek için maydanoz

soğanları küçük doğrayın sıvıyağını tavaya dökün kıymayı ekleyin suyu gidene kadar karıştırarak kavurun soğanı ve biberleri ekleyin kavurmaya devam edin (ben çok kavrulmuş seviyorum kurumadan çatırdayana kadar kavuruyorum)kıymanın et kokusu gidene kadar kavurun  ama asla kurutmayın baharatlarını ve tuzunu ilave edin karıştırın haşlanmış nohutları ekleyin karıştırın 
maydanozla süsleyin 
afiyetle
not 
sıcak servisi daha güzel oluyor misafir gelmeden kıymayı akşamdan kavurabilirsiniz  misafirler geldikten sonra kıymalı karışımı ısıtın nohutla karıştırın hem kolaylık oluyor hem de lezzet bakımından daha güzel oluyor....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters