24 Haziran 2014 Salı

çikolata soslu chessecake

annebaldan eski bir tarif....dün masamızda bu lezzette vardı ...herkes tarafından çok beğenildi.....en çok fatmanurun yorumunu beğendim......liva ve mado birleşmiş ve bu chessecake ortaya çıkmış=) halam kızı rabia da son lokmasını yerken bunu senmi yaptın emine abla ben hazır sandım diyerek mutluluğuma mutluluk kattılar....biz çok beğendik siz de yapmak isterseniz....ben eski tariften farklı olarak bisküvili harca fındık kattım ......
birde tarifin adını yazarken 
yarı türkçe yarı ingilizce yazıyorum ya aslında hiç sevmiyorum ....bence olmuyor...ya cheesecake with chocolate sauce yazmalıyım yada çikolata soslu peynirli kek......ikincisi doğru ama pek iç açıcı deyil birincisi yanlış ama iştah açıcı =)başlığı düzeltmedim ama böyle düşündüğümü bilin.....
malzemeler
1,5 paket eti burçak
2 yemek kaşığı yumuşak tereyağ
24 cm lik kelepçeli kalıba yağlı kağıdı döşeyin tabanına robotta çektiğiniz burçak ve tereyağını bastırarak yerleştirin buzdolabına koyun
1 su bardağına yakın iri kıyılmış fındık 
keki
2 paket pınar labne
1 su bard tozşeker
2 çorbackaşığı un
1 çorba kaşığı mısır nişastası
1 paket vanilya
1 limon kabuğu rendesi
3 yumurta
 malzemeleri sırasıyla ekleyerek karıştırın yumurtaları teker teker ekleyerek çırpın biküvili karışımın üzerine döküp 200 derece fırında 1 saate yakın pişirin son 10 dakikasında dereceyi 150 yapın keki pişirirken fırına sıcak su dolu bir kap koyarak pişirin 
üst sosu
1 paket pınar kremayı tencerede 3 çorba kaşığı damla çikolata ve 1 çorba kaşığı şekerle eriyene kadar 
pişirin soğuk kekin üzerine ılıyan sosu dökün ....

2 yorum:

  1. bayıldığım ve hazır sandığım pasta. ellerine sağlık ablacığım enfesti <3

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters