27 Aralık 2014 Cumartesi

sütlü sünger tatlısı

gülranam geldi.....kızım misafir gibi olmuş kahvaltı hazırlıkları yaparken evin düzenine de el atmaya çalışınca tuhaf hissettim kızım evimin her halini bilirken bu telaş neydi niyeydi ......akşam çamaşır serilecek sena dediğimde niye ablam sermiyor dedi ablan 3 gün misafir dedim 3 gün geçsin sonrasında o da kaldığı yerden devam eder annesine yardım konusunda dedim evimizin biriciği ilk göz ağrımız evimizde misafir .....bu duyguya yabancıyım ...6 yılda ne kadar bu duyguya alışırım bilmiyorum ama her gelişinde gidişlerin daha da zorlandığını görüyorum 

tarif aynur hanıma ait el lezzetini her daim beğendiğim komşum ellerine sağlık 
keki
4 yemek kaşığı şeker
4 yemek kaşığı un 
4 yemek kaşığı irmik
4 yumurta
1 paket vanilya 1 paket kabartma tozu 
1 tatlı kaşığı limon suyu 
kaşık ölçüleri tepeleme olacak
kek malzemelerini klasik kek gibi karıştırın dikdörtgen borcamı yağlayın karışımı dökün 180 derece ısıtılmış fırında pişirin 

şerbeti
4 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt ve şekeri ocağa alın karıştırarak şekeri eritin kalan sütü ilave edin
kaynatmaya gerek yok önemli olan şekerin erimesi
soğuk şerbeti sıcak keke dökün
üzeri için 
1 paket krem şanti 
1 su bardağı süt 
şantiyle sütü çırpın ıslak kekin üzerini şantiyle kapatın 
üzerine karamel sos yapabilirsiniz ve ya hindistan ceviziyle süsleyebilirsiniz
komşum aynur hanım karamelli sos yapmıştı 


5 yorum:

  1. ay canım ellerine sağlık. tatlı fotoğrafta çok lezzetli görünüyor, denemeyi düşünüyorum bugün için :)

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun emine hanımcım ;) karamel hindisten cevizinden daha çok yakışır diye düşünmüştüm,güzel de oldu sanırsam,tadamasam da sizin beğenmeniz bunu gösterdi ;) :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok zarif ve narin görünüyor. Eminim lezzeti de şahanedir. Ellerinize sağlık. bana da beklerim :) http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. Çok beğendim bu tarifiii, nefis görünüyor. Ellerinize sağlık...

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters