4 Ocak 2015 Pazar

elmalı kırıntı_apple crumble



fotoğrafları buraya nasıl ekledim bi bilseniz!!!! şimdi yeniden ekle deseniz yapamam ( londraya gidip döndüğüm de kendiliğinden düzeleceğini düşünüyorum wifi hala büyük problem ki o kadar çokkkk tarif sırada londraya gidince pc başından kalkmayıp tarifleri sizlerle buluştururmuşum =)
bugünkü tarif apple crumble londra da severdik yerdik ayşe yapmıştı sanki bizim baklavamız neyse ingilizlerin apple crumble si o yani milli tatlıları  ....gülranamın en sevdiği lezzettir geçen geldiğinde istemişti ama yapacak zaman bulamamıştım şimdi iki ara bir dere yaptım herkes beğendi eşim bile! orijinalinde üzerine custard dökülüyor tr de olmadığından üzerine vanilyalı sıcak puding döktüm....tatlının tek özelliği muhakkak ılık yenilecek soğuduğu anda anlamını mahiyetini her şeyini yitiriyor=)

yapımı çok çok basit pişirme süresi 40 45 dakika

125 gr tereyağı soğuk olacak küp küp doğrayın 
1 su bardağı un
1 su bardağından az şeker

bu üç malzemeyi rondodan geçirin asla yoğurmayın 

4 tane yeşil elma kabuğunu soyun ince dilimleyin 
5 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın 
yarım bardak iri kıyılmış ceviz

elmayı şekeri tarçını ve cevizi harmanlayın fırın kabına alın üzerine rondodan geçirdiğiniz unlu karışımı serpin asla düzlemeyin bastırmayın 180 derecede 40 dakika pişirin 
servis tabağına kaşıkla alın üzerine ılık kremayla servis edin 
not krema yerine dondurmayla da servis yapabilirsiniz
afiyetle

1 yorum:

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters