18 Temmuz 2015 Cumartesi

domates çorbası

domates ve mercimek çorbalarını  her zaman farklı yapıyorum en güzelini en lezzetlisini yapabilmek umudu ile=) ahmet yavuz dün mercimek çorbasını içerken dediki son zamanlarda mercimek çorbalarının hepsi değişik oluyor=)))  amaç uğruna değişik her çorba güzeldir kremalı sütlü un kavurmalı sade vs vs uzuyor bu liste 
bugünkü tarif ramazan sofralarından hatice ceniğe ait ben çok beğendim ve evde yaptım 

malzemeler
4-5 tane kabuğu soyulmuş domates 
robottan geçirin 2 çorba kaşığı tere yağ ve 1 tatlı kaşığı biber salçası ve domates salçası ile beraber ilave edin tencereye domatesler suyu çekene kadar pişirin 
ayrı bir tavada 4 çorba kaşığı unu kokusu gidene kadar kavurun 
1 su bardağı suyla unu açın un muhakkak soğumuş olsun 
unu 1 bardak tavuk suyu ve 3 bardak suyu domateslere ilave edin 5-6 dakika kaynatın 
bu aşamada blendirdan geçirebilirsiniz çorbayı 
tuz kırmızı biber karabiber ilavesiyle çorba tamamdır
servis zamanı kaşarla servis yapın 
afiyetle

ve bugün çocuklarla alışveriş yaparken ismi için aldığım kitap 
tatilde okunmak üzere alındı  ranama hediye edildi 
ahmet yavuz ''ne yani yavuzu aşk isimli kitap olsa onudamı alacaktın ''dedi 
evet alacaktım =) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters