14 Mart 2014 Cuma

içli köfte


hayırlı cumalar.......
iki ara bir dere tariflere hoşgeldiniz......okuldan geldim öğle arası şimdi uçarak yeniden döneceğim....dün tarifi yazacağım demiştim bugün yazmam muhakkaktı....verilen bir söz vardı yarın yazarım demiştim.....az önce okulda seminerde mehmet akifin verdiği söze olan ehemmiyeti anlattılar' eğer ben geleceğim diye söz verdiysem ve gelemediysem bilin ki ölmüşümdür' yani seminerden sonra aklımda kalan bu cümle önemli....bende severim dakik olmayı müslümanın düsturu olmalı .........verilen söz üzere burdayım efem ...şunu da biliyorum kimse malzemeleriyle benim tarif vermemi beklemiyor....yazmasam sadece benim sözüm yerde kalacaktı başka hiiiç kimseye bişi olmayacaktı......
verilen sözleri unutmamak ve yerine getirmek düsturumuz olsun inşallah....

iç malzemesi
250 gr tereyağ tencerede eritin 
3 tane soğanı robottan geçirin (sulanmadan)tencereye koyun 
ve kavurun 
300 gr kıymayı tencereye koyun kavurun yaklaşık 15 dakika
1 çorba kaşığı domates salçası 
yarım çorba kaşığı biber salçası ilave edin karıştırın
ve baharatlarına geçin 
1 çay kaşığı kırmızı biber
1 tatlı kaşığı nane
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı toz biber
ve tuz 
kavurun altını kapatınca yarım demet ince kıyılmış maydanoz
1 su bardağı kıyılmış ceviz
içini yapınca cevizi koymadan buzluğa koyun 1 saate yakın donsun daha sonra çıkarın cevizi katın ve karıştırın 
dış malzemesi
4 su bardağı ince bulguru yoğuracağınız kaba koyun ayıklayın 
1 su bardağına yakın irmik
1 tane yumurta
1 tane rendelenmiş soğan
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı tuzu katın ve yoğurmaya başlayın 
yoğururken yaklaşık 3 su bardağı ılık suyu yavaş yavaş yedirerek 
hamur kıvamına gelmesini sağlayın ( burası birazcık zor)
yaklaşık yarım saat yoğurun 
sonrası elinizin maharetine kalıyor 
buzluktaki iç harcı çıkarın donmuş yağlarıyla karıştırın dış hamurundan ceviz büyüklüğünde 
parçalar alın yuvarlayın şeklini verip iç harcından koyun kapatın şekil verirken muhakkak suyla elinizi ıslatın
salçalı suda suyun üzerine çıkana kadar kaynatın  yaklaşık 4-5 dakika....
ve afiyetle .....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

cretsizSayac.com kodu baslangici-->
hit counters